Aptal Bekci-Oyun

APTAL BEKÇİ
Tipler:KaragözHacıvat1.Zenne2.ZenneÇelebiTuzsuz Deli BekirBeberuhilerEşek
Nâreke zırıltısı ve tef velvelesi ile göstermelik kalkar, Hacıvat Şarkı eşliğinde gelir.(Şarkı, Şehnaz Sengin Semai)(Şarkı bittikten sonra Hacıvat perde gazelini okur)Off hay hakGönül verdik perdeye dost, başlayan bir gazeldirHüner değilse de dünyaya gelmek ne güzeldir
Ölümlüymüş dünya, neler gelmiş neler geçmişHüner, geçmişi gününde görüp güldürmededir
Gülen pek az, ağlayan ne çok, Tanrıyı saymazsakHüner, oynayan kim, oynatan kim, bilmededir
Tanrı gölgesini eksik eylemesin duamızHüner, gölgede solmadan açmayı bilmededir.
Hacıvat:Ah efendim ne olurdu şu dört köşe perdede bana da bir arkadaş olsa, eli temiz, yüzü temiz, sözleri tatlııııKaragöz: (Evin penceresinden bakarak): Hoş geldin keçi suratlıHacıvat: Geliverse şu meydana, o söylese ben dinlesem, efendim haddim olmayarak bendeniz söylesem, bizi seyreden dostlar gülseler eğlenseler, iş ne imiş diyelim işimizi mevlam rast getiree (Hacıvat musiki gazeli okur)Gelse o çeşm-i siyahımHandeler peyda olurKaragöz: (Pencereden bakarak) Hacıvat hayırdır yahu ezan mı okuyorsunHacıvat: Ah bana bir eğlence medettttttttttttttttKaragöz: Allah versin allah versin hadi başka kapıyaHacıvat: Yar bana bir eğlenceeeeeeKaragöz: Hacıvat aşağıya gelirsem gösteririm sana eğlenceyiHacıvat: Yar bana bir eğlenceeeee(Karagöz evden atlar, Hacıvat ile kavga ederler, Hacıvat kaçar Karagöz yerde yatar: Ahhhh amannnn, Hacıvatı kaçırdım ama galiba ben de altıma kaçırdım, sen bir daha gel bak ben sana neler yapıcam Hacıvat (Hacıvat gelir)Hacıvat: Aman Karagözüm akşamı şeriflerin hayır olsunKaragöz: Senin de sülaleni sansarlar boğsun (vurur)Hacıvat: Aman Karagözüm ben sana iltifat ediyorum sen ise bana vuruyorsun yazıklar olsun sana yazıkKaragöz: Hoş geldin kazık olğlu kazık (vurur)Hacıvat: Aman karagözüm ağzından çıkanı hiç kulağın duymuyorKaragöz: A musibet adam, her akşam gelirsin kapımın önünde hay bana pancar hay bana pancar diyerek bağırırsın, hiç halimi sormazsın, başımdan geçenleri bilmezsinHacıvat: Hayrola Karagözüm ne olduKaragöz: Sorma Hacıvat sorma, bizim karıyla kavga ettikHacıvat: Yaa, sebep ne pekiKaragöz:İşte efendim komşu karının kocası ona elbiseler alırmış da çiçekler gibi gezdirirmiş de ben ona senede bir kat elbiseyi bile çok görürmüşüm de, derken iş büyüdü karı beni kapı dışarı attıHacıvat: Aman Karagözüm hemen kaçKaragöz: Ben de öyle yaptım zaten Hacı cav cavHacıvat: Eee, sonraKaragöz: Evden çıkınca kahveye uğradım, bir kahve içtim, birden üzerime bir ağırlık çöktü, hamama gideyim de bir yıkanayım dedimHacıvat: Evet karagözüm güzel düşünmüşsün, insan hamama gidince rahatlarKaragöz: Hamama gittim, soyunup içeri girdim bir kurnanın başına oturdum, bir de baktım iki tellağın kolları arasında ipekli peştemallara sarılı birini getirdiler, göbek taşının üstüne bir havlu serdiler, o getirdikleri adamı yatırıp gittilerHacıvat: Evet Karagözüm her halde terlesin diye yatırmışlardırKaragöz: Öyleymiş, adam biraz yattı, sonra ne oldu bilmem adam göbek taşından yuvarlanıp yere düştüHacıvat: Her halde adamcağız sıcaktan fenalık geçirmiştirKaragöz: Hemen yanına gidip adama baktım, bir de ne göreyim Hacıvat adam tıpkı bana benzemiyor muHacıvat: Olabilir Karagözüm insanlar çift yaratılmıştır derlerKaragöz: Birden aklıma bir şeytanlık geldi, usulca adamın belinden ipekli peştemalları çıkartıp kendi belime bağladım, benim peştemalları da onun beline bağladım, adamı ayağından çekip bir kurnanın başına bıraktım, geldim göbek taşının üstündeki havluya yattımHacıvat: Aman Karagöz hamamcılar seni tanırlarKaragöz: Yahu tıpkı o adama benziyorum dedim yaHacıvat: Sonra?Karagöz: Derken tellağın biri geldi, kese istemisiniz efendim dedi, ben de hiç istifimi bozmadım başımı salladım, tellak aldı beni bir kurnanın başına götürdü, beni bir yıkadı bir yıkadı ki Hacıvat, ben ben olalı böyle temizlenmemiştim hiç, sonra beni tertemiz ipekli havlulara sarıp o adamın soyunduğu odaya götürdü, bir güzel de kuruladı, efendim sıhhatler olsun çay kahve nargile ister misiniz diye sordu, bir nargile bir de kahve söyleyip afiyetle içtimHacıvat: Peki Karagözüm seni hiç kimse tanımadı mıKaragöz: Tanımadılar, getirin benim çamaşırlarımı dedim, bir bohça getirdiler bohçayı açtım, içinden ipekli çamaşırlar çıktı güzelce giyindim, ceplerini karıştırdım bir de ne göreyim HacıvatHacıvat: Aman Karagöz çabuk söyle ne gördünKaragöz:Cepler para dolu Hacıvat, paraaaaa, beni keseleyene, kurulayana, bohçayı getirene, ayakkabıları getirene, hepsine bol bol bahşiş bıraktım, hepsi yerden temennalar eşliğinde "efendim Allah ömürler versin" diyerek beni uğurladılar, bir de baktım ki hamamın kapısının önünde son model bir fayton bekliyor, arabacı kapıyı açıp buyrun efendim dedi beni arabaya bindirdi.Hacıvat: Aman Karagöz o araba da nerden çıktıKaragöz: O beyin arabasıymışHacıvat: Arabacı da seni tanımadı mıKaragöz: Dedim ya tıpkı o adama benziyorum diyeHacıvat: Eee sonraKaragoz: Derken Hacıvat araba güzelll bir konağın önünde durduHacıvat: Kimin konağıymış KaragözKaragöz: O beyin konağıymış, kapılar açıldı iki uşak geldi kollarıma girdi "efendim sıhhat afiyet olsun" diyerekten bei içeri aldılarHacıvat: Uşaklar da seni tanımadı mıKaragöz: Tanımadılar Hacıvat, neyse merdiven başında iki güzel kız beni uşakların elinden aldılar yukarı çıkardılar "efendim sıhhat ve afiyetler olsun inşallah" diyerek beni yukarı çıkardılar. Merdivenin başında ipekten gecelikler giymiş dünyalar güzeli bir hanım "kızlar efendimi incitmeyin yavaş çıkarın" diye kızlara çıkıştı beni kızların kolundan alarak bir odaya soktu, oda yatak odasıymışHacıvat: Hanım da seni tanımadı öyle miKaragöz: Yahu Hacıvat dedim ya sana tıpkı o adama benziyorum diyeHacıvat: Sesinden de tanımadılar mıKaragöz: Ben hamam yorgunuyum diye hiç sesimi çıkarmıyorumHacıvat: Yaaa! Sonra?Karagöz: Hanım bana gecelikler giydirdi, "istirahat ediniz, çok yorulmuşsunuzdur" diyerek kuştüyünden yapılmış yatağa yatırdı, bir yelpaze aldı geldi başucuma oturdu yavaş yavaş yellemeye başladı, ben gözüm yarı açık yarı kapalı uyur gibi yapıyorumHacıvat: (ağzını şapırdatarak) Aman Karagözüm sonra?Karagöz: Sulanma, ağzını sil tepelerim haaaHacıvat: Anlat Karagözüm anlat sonra ne oldu?Karagöz: Anlatmayacağım işteHacıvat: (yalvarırcasına) Kuzum Karagözüm ne olur anlat sonra ne oldu?Karagöz: Bey hamamdan geldikten sonra biraz istirahat edip kahvaltı edermiş, sofrayı hazırlamışlar hanım gelmiş beni uyandırıyor "efendim kalkar mısınız sofra hazırlandı " diyor, ben yine gözlerim yarı açık yarı kapalı uyuyorum, hanım baktı ki ben uyanmıyorum, herhalde efendinin içine baygınlık gelmiştir diyerek bir şişe lavanta getirdi yavaş yavaş yüzüme serpmeye başladı, ben yine uyanmayınca bolca dökmeye başladı, lavanta ılık ılık yüzümden aşağı doğru akmaya başladıHacıvat: Aman pek de kibar bir hanımmış, sen hamamdan çıktın ya soğuk lavanta seni hasta eder diye ısıtmıştır besbelliKaragöz: Yok yahu Hacı cav cav, meğerse bir köpek gelmiş suratıma işemiyor muHacıvat: Aman Karagöz köpek de nerden çıktı şimdiKaragöz: Ben kahveye gidip kahve içince uyuyup kalmışım, rüya görmüşüm, o sıra da kahvecinin köpeği gelmiş suratıma işiyor ben de rüyamda gördüğüm hanım bana lavanta döküyor sanmışımHacıvat: Aman Karagöz deminden beri anlattığın rüya mıydı?Karagöz: Seni gidi muşmula suratlı adam seni, böyle şeyler gerçek olur mu hiç (vurur, Hacıvat gider) sen gidersin beni buraya mıhlamazlar pamuk ipliğiyle hiç bağlamazlar ben de çeker giderim, tavan arasında farelerle tavla atarım (gider)(Muhavere burada biter, fasıl başlar)Şarkı eşliğinde Zenneler gelir(Şarkı Hicaz Curcuna)
(Zenneleri Hacıvat karşılar)Hacıvat: Vay efendim hoş geldiniz safalar getirdiniz, böyle şarkılar söyleyerek ne tarafa gidiyorsunuz1.Zenne: Allah ömürler versin Hacıvat Çelebi, şöyle biraz gezmeye çıktıkHacıvat: Anladım hanım kızım, evde otura otura canınız sıkıldı herhalde1.Zenne: Ahh evimizi hiç sormayın Hacıvat çelebi, evin damı akıyor ama ev sahibi hiç aldırmıyor, bir dolaşalım bakalım bir ev bulabilirsek hemen taşınacağızHacıvat: Aman hanım kızım iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş, benim elimin altında güzel bir ev var eğer beğenirseniz hemen size vereyim o evi, yeter ki evi beğenin sizden iyi kiracı mı bulacağım1.Zenne: Evi görebilir miyiz Hacıvat çelebiHacıvat: Hay hay evladım, buyurun (eve girerler içerde konuşurlar) işte hanım kızım burası mutfak, burası yatak odası1.Zenne: Çok güzel Hacıvat ÇelebiHacıvat: Yukarıda da iki oda var, çok kullanışlıdır, bakınız arkada bahçesi de var2.Zenne: Tavuk kümesi de var mı efendimHacıvat: Elbette var hanım kızım1.Zenne: Pek güzelmiş efendim (perdeye gelirler) Kirası ne kadar Hacıvat ÇelebiHacıvat: Evladım siz yabancı değilsiniz sizin için elli milyon olur2.Zenne: Peki efendim biz bu evi tuttuk, buyurun bir aylık da peşin veriyoruzHacıvat: Sağolunuz evladım güle güle oturunuz (gider)2.Zenne: Biz de gidip evi temizleyelim bari (giderler)Şarkı eşliğinde Tuzsuz Deli Bekir gelir(Şarkı Hicaz Düyek)
Tuzsuz: (Nâra atar) Eyy gidii felekkkk, eyyy gidii felekkk beeeeeeeeKaragöz: (pencereden bakarak) Hey gidi dümbelekk bee, bu da kim yahuuTuzsuz: Bana bak öyle tepeden konuşma erkeksen aşağı gel de boyunu görelimmmKaragöz: (gelir) Ne var be ne bağırırsın ayağına basılmış ayılar gibi?Tuzsuz: Eyytt beeee, bana bak breee sen beni tanır mısın, bana adıyla sanıyla Tuzsuz Deli Bekir derlerKaragöz: Senin tatsız tuzsuz olduğun belli zatenTuzsuz: Bana bak var mısın benimle bir güreşe bakalım haaaKaragöz: Seninle değil, senden daha kabadayı pehlivan varsa o gelsin onunla güreşirim benTuzsuz: Bana bak yere bir mendil ser bakalımKaragöz: Ne olacak mendilTuzsuz: ben şimdi bir vuruşta senin kelleni kesicem, kellen yere düşüp toz olmasın diye, eğğ bakalım başınıııııı yereKaragöz: Sen beni biraz bekle bakalım burda(Karagöz eve gidip bir sopa alır, sopayı arkasına saklayıp perdeye gelir) Bana bak Tuzsuz, başımı nasıl eğecektim bennn?Tuzsuz: (Başını aşağı eğerek) İşte böyleKaragöz: (sopayı Tuzsuz’un kafasına indirir) Al sanaaaTuzsuz: Aman bree kelleyi kırdınnKaragöz: Kırarım ben, sana Tuzsuz Deli Bekir derlerse bana da Karagöz pehlivan derlerTuzsuz: helel sana bee, ben kendimi kabadayı sanırdım meğer sen benden daha kabadayı imişsinKaragöz: Elbetteee öyleyimTuzsuz: Sen hakikaten kabadayı bir adama benziyorsun, bana bak ben seni bu mahalleye bekçi yapıyorum tamam mı,Karagöz: Olur Tuzsuz efendi olurr,Tuzsuz: Yalnız şu karşıdaki eve yeni taşınan zennelere dikkat et, yabancılar girmesin haydi eyvallah (gider)Karagöz: (eve gider başına bir külah takıp perdeye gelir) haydi bekçi vereliimmmm, peynirli, kıymalı, sade bekçiiiiiiiiZenne: (içerden) Aaa gündüz vakti de bekçi dolaştığını bu mahallede gördüm ayollŞarkı söyleyerek Çelebi gelir
 

ÖZETBLOG Tüm Hakları Saklıdır © Dizayn by ZaZa